Којом трасом ће саобраћати воз Београд–Приштина

Железничка веза између Београда и Приштине, која је била тема састанка у Берлину иницираног у договору специјалног изасланика председника САД Ричарда Гренела и председника Србије Александра Вучића, може бити остварена преко два правца – Краљева и Мердара.

 

Први правац би могао да буде пруга Београд–Лапово–Крагујевац–Краљево–Приштина, која је дуга 366 километара, а други – пруга Београд–Лапово–Ниш–Дољевац–Куршумлија–Приштина, у дужини од 388 километара, сазнаје Тањуг у српским железницама.

Када је реч о пружном правцу Београд–Лапово–Крагујевац–Краљево–Приштина, железнички саобраћај се сада одвија до станице Косовска Митровица Север.

На прузи Београд–Лапово–Ниш–Дољевац–Куршумлија–Приштина, возови иду до Мердара.

Пруга од Мердара до административне линије је непроходна, јер је тунел на самој граници урушен 1999. године у бомбардовању.

Железница на територији КиМ је, иначе, у веома лошем стању и у току су реконструкције.

У Берлину је одржан састанак о обнови железничког путничког и карго саобраћаја између Београда и Приштине и трајао је дуже од три сата.

Директор Канцеларије за КиМ Марко Ђурић је, после разговора са Гренелом о железничкој линији Београда и Приштине, рекао да се конкретним решењима нада у предстојећем периоду.

“Са амбасадором Гренелом смо имали састанак о обнављању железничког саобраћаја између централне Србије и КиМ и надам се да ћемо у предстојећем периоду доћи до конкретних решења, која ће олакшати кретање људи и робе, а привреди и грађанима донети корист”, рекао је за Тањуг Ђурић, који је предводио делегацију Србије на састанку у Берлину.

Директор Канцеларије за КиМ није изнео детаље разговора.

На састанаку о обнављању железничког повезивања Београда и Приштине учествовали су представници надлежних ресора и експерти за железницу и путеве, обе стране.

Подели на: