Вучић отворио последњу деоницу јужног крака Коридора 10

Председник Србије Александар Вучић вечерас је у Владичином Хану, код моста Врла, који је осветљен у бојама српске заставе, уз ватромет, свечано отворио последњу деоницу аутопута на јужном краку Коридора 10 кроз нашу земљу, у дужини од 26,3 километра у Грделичкој клисури.

 

Вучић се обратио грађанима и поручио да је Србија успела да изгради све што генерације нису могле и да треба да будемо поносни најепшим мостом и аутопутем који Европа има, а који ће бити за нашу децу и будућност.

“Ово јесмо ми и ово јесте Србија, нема лепше земље од наше Србије, нема земље коју више волимо и нема поносније земље од Србје и нема народа који попут нашег може да каже да је успео толико да изгради и промени себе и своју земљу као што смо ми успели у протеклих неколико година”, нагласио је председник Вучић, не кријући радост:

“Киптим од срећа, радости и поноса, за овако нешто велико, моћно и лепо, што надилази наше снове”, казао је председник.

Прекидан скандирањем грађана који су присуствовали свечаности, “Ацо, Србине”, Вучић је рекао да не би веровао да му је неко пре неколико година рекао да ће овако лепо да буде у Владичином Хану.

Цитирао је Иву Андрића који је писао: “Једна велика грађевина која је дуговечна, корисна и лепа, не мења само изглед и значај краја у коме се налази него има и дубоке везе са народом који се њом служи. Народ преко подвига својих појединаца ствара грађевину на слику и прилику својих најдубиљих тежљи и особина, а те грађевине полагано и стално утичу на карактер народа, јер нема случајних грађевина издвојених из друштва и његовог развитка”.

У праву је био велики писац, рекао је Вучић, нису сви километри ауопутева и свега што се гради нешто што је случајно.

Свечаности отварања аутопута присуствовао је велики број грађана, чланова Владе Србије, дипломатског кора, представника локалних самоуправа и управних округа, привредника и других гостију.

Присутвовали су и председавајући Председништва БиХ Милорад Додик и премијер Северне Македоније Зоран Заев.

Приређен је културно-уметнички програм који је почео интонирање химне Србије, а грађани су могли преко видео бима да виде како су се одвијали радови на градњи аутопута.

Србија ће са отварањем деонице ауотпута у Грделичкој клисури имати повезан аутопут од севера до југа, на целој главној траси Коридора 10 од Батроваца на граници са Хрватском до Прешева на граници са Македонијом, као и северни крак од Хоргоша ка југу.

На укупно 26,3 км, на веома тешком терену, савладано је успешно девет великих косина, изграђена петља Предејане, два тунела Предејане и Манајле укупне дужине 2,8 км и 36 мостова, али и регулисано шест километара корита Јужне Мораве.

Са отварањем тог дела Коридора 10 од Ниша до Солуна ће моћи да се стигне за око три сата.

Јужни крак Коридора 10 кроз Грделичку клисуру је јединствен и по петљи Предејане једина у Србији и на Балкану цела на мостовским конструкцијама изнад реке.

Коридор 10 је један од најважнијих паневропских саобраћајних коридора који пролази кроз Србију и повезује Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Србију, Бугарску, Македонију и Грчку, чија је изградња почела још 1970. године у бившој СФРЈ.

Траса аутопута кроз Грделичку клисуру најтежа је деоница јужног крака Коридора 10, а њена вредност је 350 милиона евра.

Пројекат градња аутопута у Грделичкој клисури су финансирали зајмовима Европска инвестициона банка и делом Светска банка.

Изградња ауто-пута кроз Грделичку клисуру је најкомпликованији пројекат код нас, али и у Европи, због геологије. На тим деоницама уграђено је 250.000 тона асфалта, склоњено 650.000 кубика камена.

Јужни крак Коридора 10 у Србији је дуг 74 километара, а радови на најтежој деоници у Грделичкој клисури трајали су шест година.

На тој деоници су изграђена два тунела, Предејане и Манајле, укупне дужине 2,8 км, минирана су брда да би се природа укротила и “исправљало се” и корито Јужне Мораве.

Аутопут кроз Грделичку клисуру се састоји се од две мање деонице: Грделица – Царичина Долина око 12 км и Царичина Долина – Владичин Хан од 14,3 км.

У Грделичку клисуру уграђено је 560.000 тона асфалта, а укупна дужина свих потпорних конструкција износи око 15 км.

Природа на овој деоници, показала је посебно своју ћуд на Косини 2, где се обрушио део брда, па су грађевинари морали да изграде галерију са 110 бетонских носача, уграђено је 7.000 тона арматуре а уклоњено 170.000 кубних метара земље.

На Косини 3, на клизишту које је једно од најзахтевнијих на овој деоници, ископано је преко 500.000 кубних метара земље…

Тунел Манајле, тренутно најдужи друмски тунел у Србији, дужине је 1.808 метара, а после њега наилази се на мост Џемен до, чија је дужина 521 метар.

Такође, о управљању свим безбедносним системима у тунелима бринуће тим техничких лица 24 сата 365 дана у години у техничко-оперативном центру.

Мост Врла дужине 645 метара је уједно најдужи и највиши мост на јужном краку Коридара 10, чији је највиши стуб висине 62 метра.

Мост Врла је рађен уз помоћ “лансирне решетке”, а протеже се преко реке Врле и државног пута Владичин Хан – Сурдулица.

Мост је на 14 распона дужине по 45 метара, које савладава укупно 140 носача висине 2,20 метара, дужине 44 метра и тежине од 87 тона сваког, што даје укупну дужину свих носача – греда од 6.160 метара и тежину од 12.180 тона.

На том мосту специјална врста светиљки омогућава миллион нијанси различитих боја.

Коридор 10 је један од најважнијих паневропских саобраћајних коридора који пролази кроз Србију и повезује Аустрију, Мађарску, Словенију, Хрватску, Србију, Бугарску, Македонију и Грчку, чија је изградња почела још 1970. године у бившој СФРЈ.

Траса аутопута кроз Грделичку клисуру најтежа је деоница јужног крака Коридора 10, а њена вредност је 350 милиона евра.

Пројекат градње аутопута у Грделичкој клисури су финансирали зајмовима Европска инвестициона банка и делом Светска банка.

Изградња ауто-пута кроз Грделичку клисуру је најкомпликованији пројекат код нас, али и у Европи, због геологије. На тим деоницама уграђено је 250.000 тона асфалта, склоњено 650.000 кубика камена.

Јужни крак Коридора 10 у Србији је дуг 74 километара, а радови на најтежој деоници у Грделичкој клисури трајали су шест година.

На тој деоници су изграђена два тунела, Предејане и Манајле, укупне дужине 2,8 км, минирана су брда да би се природа укротила и “исправљало се” и корито Јужне Мораве.

Премијерка Ана Брнабић рекла је данас да завршетак Коридора 10 има симболично значење – њиме се повезујемо са Европом, где нам је и место, а то је истовремено прекретница за земљу, која показује да завршава започете пројекте.

“Бескрајно сам срећна и поносна на овај подухват, срећна сам и поносна што завршавамо јужни крак Коридора 10 и тај велики подухват кроз Грделицу. Желим да честитам свим грађанима јер је ово за све грађане историјски дан”, рекла је премијерка на петљи Предајане коју је обишла заједно са председником Србије Александром Вуцичхем и министрима у Влади.

Како је рекла, данашњи дан треба симболично да нам послужи као прекретница:

“Да наша земља завршава ствари, започете пројекте, да не одустајемо и кад је најтеже, да смо упорнији него икад, борбенији кад је најпотребније, да немамо изговоре за неуспехе већ да идемо храбро напред.”

Због тога мислим, додала је, да је Коридор 10 симбол свега што је Србија данас и што ће бити у будућности.

“Хвала грађевинским радницима, инжењерима, свима који су учествовали у овом подухвату, министрима у влади, који су радили ово много пре него што сам се ја придружила влади. Поносна сам што сам део овог тима, тима Александра Вучића, који је увео нови начин рада. Настављамо даље, поносна сам што не стајемо овде, што смо јуче покренули изградњу путу Прељина-Пожега, што ускоро почињемо Моравски коридор”, рекла је Брнабић.

Аутопут кроз Грделичку клисуру се састоји се од две мање деонице: Грделица – Царичина Долина око 12 км и Царичина Долина – Владичин Хан од 14,3 км.

У Грделичку клисуру уграђено је 560.000 тона асфалта, а укупна дужина свих потпорних конструкција износи око 15 км.

Природа на овој деоници, показала је посебно своју ћуд на Косини 2, где се обрушио део брда, па су грађевинари морали да изграде галерију са 110 бетонских носача, уграђено је 7.000 тона арматуре а уклоњено 170.000 кубних метара земље.

На Косини 3, на клизишту које је једно од најзахтевнијих на овој деоници, ископано је преко 500.000 кубних метара земље…

Тунел Манајле, тренутно најдужи друмски тунел у Србији, дужине је 1.808 метара, а после њега наилази се на мост Џемен до, чија је дужина 521 метар.

Такође, о управљању свим безбедносним системима у тунелима бринуће тим техничких лица 24 сата 365 дана у години у техничко-оперативном центру.

Ту је и мост Врла дужине 645 метара који је уједно најдужи и највиши мост на јужном краку Коридара 10 чији је највиши стуб висине 62 метра.

Мост Врла се протеже преко реке Врле и државног пута Владичин Хан – Сурдулица.

Мост је на 14 распона дужине по 45 метара, које савладава укупно 140 носача висине 2,20 метара, дужине 44 метра и тежине од 87 тона сваког, што даје укупну дужину свих носача – греда од 6.160 метара и тежину од 12.180 тона.

На том мосту специјална врста светиљки омогућава миллион нијанси различитих боја.

Председник Србије Александар Вучић састао се данас на Кориодру 10, код новоизграђене петље Предејане, са председницима управних округа, градонацелницима, председницима општина и привредницима тог деле земље, који су истакли да са завршетком аутопута у Грделици грађани добијају бољу и бржу везу са остатком Србије и околним земљама.

Иначе, петља Предејане јединствена по томе што је једина у Србији и на Балкану целом дужином на мостовским конструкцијама изнад реке.

Вечерашњем пуштању у саобраћај деонице аутопута на Коридору 10 кроз Грделичку клисуру присуствовао је и велики број страних амбасадора, а председник Александар Вучић је рекао да му је драго што су присутни.

“Никад нисмо имали толико амбасадора на некој манифестацији, захвалан сам им на томе. Овде су радиле бугарске, шпанске и грчке компаније и свакако да су амбасадори тих земаља задовољни како су њихове компаније завршиле посао. Наравно и Азербејџанци. Сви су добродошли”, рекао је Вучић.

Председник је захвалио свим амбасадорима и другим представницима дипломатског кора на приштву, а приметивши амбасадора Велике Британије Дениса Кифа са шеширом, шаљиво приметио:

“Увек знам да имамо добре вести кад су Киф и Скот са шеширом”.

Вучић се заједно са премијерком Аном Брнабић поздравио са председником општине Владичин Хан Гораном Младеновићем, који је истакао да са завршетком Коридора 10 грађани добијају, како је рекао, “везу са светом” и изразио очекивање да ће све општине на југу имати већи промет људи, робе и капитала.

Од када знам за себе слушам причу о Коридору 10…”, рекао је Младеновић.”Сви градови на рути Коридора 10 ће наћи своју рачуницу. Добијамо везу Исток – Запад и тако ћемо учврстити везу са земљама које су нам пријатељи.

Нагласио је,такође, да је завршетак аутопута у Грделичкој клисури чудо, као и да се чуда све чешће дешавају од када Србију води председник Вучић.

“Ко у цуда верује чуда и ствара”, додао је председник општине Владичин Хан.

Вучић је, такође, поздравио власник мотела Предајане, затим власника Алко групе Мирољуба Алексића и додао да је Алексић највећи послодавац на југу Србије.

Поздравио је и инвеститора из Турске и најаваио да ће турски инвеститор у у септембру имати “велико отварање” погона у Лесковцу.

Председник Србије Александар Вучић поручио је данас, уочи отварања јужног крака Коридора 10, да је ово дан за историју, јер је завршено оно што годинама уназад никоме није пошло за руком.

Председник је истовремено у поруци на Инстраграм налогу “будућностсрбијеав”, неколико сати пред званично пуштање саобраћаја на јужном краку Коридора 10 кроз Грделичку клисуру, захвалио свима који су допринели да сан постане стварност.

“Завршен је један велики посао! Хвала вредним радницима на преданости и пожртвованости да се савлада све оно што годинама уназад нико није успео, хвала и грађанима Србије који су веровали у овај сан који је данас стварност.”

Вучић је додао да су будућност квалитетне и безбедне саобраћајнице, нова радна места, инвестиције и останак људи у својим родним местима.

Још једном је поменуо мост Врла код Владичиног Хана, као један од највећих градитељских подухвата.

“Мост Врла је најлепши пројекат на просторима бивше Југославије! Захвалан сам и срећан што сам председник земље која је успела да се избори са стварима са којима пре нисмо успели да се изборимо. Живела Србија!”, навео је председник Србије у поруци објавељној уз краћи видео-снимак са те денице Кородира 10.

Премијер Северне Македоније Зоран Заев поручио је вечерас, на свечаности отварања јужног крака Коридора 10 кроз Грделичку клисуру, да је то величанствен подухват од значаја не само за Србију, већ и за Северну Македонију и читав регион.

Захваливши се што је позван да присуствује овом значајном догађају, Заев је рекао да се Северна Макеоднија радује успешним подухватима пријатељске Србије и српског народа, као и свих осталих суседа.

“Величанствено изгледа ово решење, када је стварност постало савладавање једне од најтежих деоница. Све честитке за подухват. Када се напорно и посвећено ради, резултати су несумњиви”, поручио је он.

Наводећи да ће се сада од Београда до Скопља сада стизати за 3,5 до 4 сата, истакао је значај повезивања и комуникације.

То је истинска вредност, додао је Заев.

Рекао је и да ће са председником Србије радити на пројекту заједничког управљанаја границом на прелазу Прешево-Табановце.

“Нека расте наше пријатељство, да будемо блиски и заједно сарађујемо”, поручио је Заев.

Подели на: