subota, 13. avgusta 2022. | 15:04
Najnovije vesti

Vučić obišao radove na metrou: Ovde se dešava istorija

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo Beogradskog metroa na Makiškom polju i poručio da se na tom mestu dešava istorija. Kada budu napravljene prve dve linije mnogo brže će se stizati metroom sa jednog kraja Beograda na drugi nego automobilom, poručio je Vučić.

 

 

“Ovde se dešava istorija. Oni koji pokušavaju da zaustave Srbiju u tome neće uspeti. Od 1968. godine obećavaju nam metro. Koliko god da su bili na vlasti, nikada nisu ništa uradili”, poručio je Aleksandar Vučić okupljenim građanima na Makiškom polju.

Brže će se voziti metroom nego automobilom po Beogradu
Aleksandar Vučić izjavio je, tokom obilaska radova na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa na Makiškom polju, da će se kada budu napravljene prve dve linije mnogo brže stizati metroom sa jednog kraja Beograda na drugi nego automobilom.

Nema automobila koji će moći i u ponoć da stigne brže od metroa od Žarkova do Mirijeva u Špicu, rekao je Vučić, nakon što je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić rekao da će ujutru metroom moći da se stigne i za manje od 25 minuta od Žarkova do Mirijeva kada bude urađena prva linija metroa.

Vučić je dodao da će razvoj šinskog sistema u Beogradu smanjiti saobraćajne gužve u gradu.

Ministar finansija Siniša Mali je rekao da je gradnja metroa ogroman razvojni projekat koji će podići celo Makiško polje.

Primetio je da nekima smeta što će metro da povezuje Železnik i Mirijevo, a ne, kako je rekao, najbogatije.

“A, ja sam ponosan, jer će dodatno da približi Obrenovac, Barajevo, Železnik, Banovo Brdo do zvezdarskog Mirijeva. Naše je samo da radimo. To što se sekirate zbog nečije bahatosti, banditizma, samo mi da budemo uzdržani, na kraju će ljudi mogu da cene”, rekao je Vučić.

Nečiji rad i rezultati nikada ne mogu da se izbrišu, naglasio je Vučić.

“Naši rezultati su stotine kilometara puteva, pruga, novi muzeji, a njihovi su samo puni džepovi, koje danas pune time što ih neko plaća da se bore protiv nas”, rekao je Vučić.

Zato je pozvao sve da pokažu veru i istrajnost, da ne prepuste Srbiju onima koji bi da je uruše.

Vu
“Rekli su da ne smem da dođem ovde gde počinje izgradnja metroa… A, rekao sam da ću doći i svake nedelje ću da obilazim radove ovde, da vide da naše neimare, građevinare ne mogu da zaustave. Pristojna Srbija to nikada neće da dozvoli”, poručio je predsednik Srbije.

Podsetio je da se o metrou govori tačno 53 godine, a taj se san tek sada ostvaruje.

“Svi političari su lagali i varali narod. Posle 53 godine počinjemo da gradimo i vi znate da će da bude zavrsen za šest godina, jer ono što mi obećamo to i ispunimo. Za nas je ono što smo rekli, zavet pred građanima”, poručio je Vučić.

“Gradnja metroa znači za celu zemlju, ekonomski zamajac”
Izgradnju metroa u Beogradu omogućio je brzi i snažni ekonomski razvoj Srbije, a taj projekat znači za celu Srbiju, a ne samo za glavni grad, jer će biti dodatni ekonomski zamajac, koji će obezbediti veće plate i penzije za sve, poručio je Vučić, po obilasku radova na Makiškom polju.

Čen: Izgradnja metroa odraz brzog razvoja ekonomije Srbije
Izgradnja beogradskog metroa je odraz brzog razvoja ekonomije Srbije, izjavila je ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Ambasadorka Kine je navela da u toj zemlji sada više od 40 gradova ima metro, ukupne dužine 6.000 kilometara.

Dodala je da su tokom izgradnje metroa kineske kompanije, poput kompanije “Pauer Čajna”, stekle najmodernije, najnaprednije tehnologije i pokazale svoje iskustvo.

“Uverena sam da će uz naše zajedničke napore beogradski metro sigurno biti kvalitetno izgrađen i dati dorinos razvoju Beograda i Srbije”, rekla je ambasadorka Kine i izrazila zadovoljstvo što je počela izgradnja beogradskog metroa.

“Presrećan sam što smo ovde u Makiškom polju, gde je počela izgradnja metroa, posle decenija lažnih obećanja, nadanja i praznih priča, pred svakojake izbore. Konačno je neko zaključio komercijalne ugovore i krenuo da radi posao, koji je od interesa za celu Srbiju”, rekao je Vučić.

On je dodao da je ambasadorka Kine potpuno u pravu kada kaže da je izgradnju metroa omogućio brzi i snažni ekonomski rast Srbije, zahvaljujući francuskoj kompaniji Ežis koja je angažovana na projektovanju metroa, kao i “Power Čina”, koje radi na izgradnji.

Vučić je rekao i da je Srbija, iako je želela i sanjala decenijama, ne bi mogla da gradi metro, dok nije usledila fiskalna konsolidacija, politika koja je obezbedila privlačenje stranih investicija, koja je uposlila stotine hiljada ljudi koji su dobili otkaze od 2003. do 2012. godine, kada su fabrike zatvarane.

“Sada podižemo zemlju. Metro će značiti za celu Srbiju. Uz ulaganja od 4,6 mlrd evra, a siguran sam da će cena da ode i preko pet milijardi, pre svega zbog cene materijala, to je dodatni ekonomski zmajac za dalji rast koji omogućuje veće plate i penzije za sve u Srbiji”, rekao je Vučić.

Zahvalio je svima koji, kaže, veruju u napredak Srbije i znaju koliko je ovaj projekat važan za grad i zemlju.

“Biće i obilaznica, BG Voz, spojićemo Barajevo, Mladenovac, Lazarevac, Obrenovac, Sopot, Grocku, deo Palilule sa druge strane Dunava… Ovo je važno za sve. Hvala svim što sanjaju velike snove, što na takvim snovima, angažmanu i trudu možemo da gradimo neuporedivo bolju budućnost”, poručio je Vučić.

Ministar Mali je predstavio šinski sistem koji se razvija u Beogradu, navodeći da je planirano 30 kilometara novog BG voza i 40 kilometara šinskog sistema, kojim se rešavaju gužve, ali i čuva životna sredina.

“Povezali smo svaki deo Beograda, ceo šinski sistem je budućnost Beograda”, rekao je Mali dodajući da će građani šinskim sistemom brže, efikasnije i jeftinije da se prevezu sa jednog na drugo mesto.

Na Makiškom polju 22. novembra počeli su radovi na nasipanju i pripremi terena na prostoru gde će biti izgrađen depo budućeg metroa, čime je ujedno ozvaničen početak radova na izgradnji beogradskog metroa – velikog infrastrukturnog projekta na koji građani srpske prestonice čekaju decenijama.

Kako je tada rečeno, depo metroa je namenjen za smeštaj i održavanje celokupne vozne flote linije 1 Beogradskog metroa, a radovi se izvode na površini od 72 hektara na području između Obrenovačkog puta, odnosno Savske magistrale, ulice Bore Stankovića i postojeće ranžirne stanice u dužini od 2.242 metra i širine od 150 do 400 metara.

Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen na sednici Skupštine grada početkom novembra, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.

Obe linije biće duge po 21 kilometar, a kako je planirano radovi na prvoj biće završeni do 2028, dok će druga linija biti gotova 2030. godine.

Podeli na: