Најновије вести

Друго полугође почели са наградом

 Занимљиво за ову школу јесте то да од првог до осмог разреда имају по троје, четворо ђака из исте породице. „Поносна сам што радим у овој школи и што сам део њиховог васпитања и образовања. Највећи део тог примерног понашања, деца носе из куће, а ми смо овде само да то надоградимо”, каже педагог школе Гордана Ставрић

 

 

О Ш „Свети Сава” у Сушици има 127 ученика од првог до осмог разреда. У тај број урачунати су и ђаци из њиховог истуреног одељења у Сливову. Налази се на улазу у село Сушица, али и недалеко од насеља Нови Бадовац. Смештена на брежуљку са кога се пружа невероватан поглед на Широко поље, удаљена од прометних путева, кафића, гужве, некако оставља утисак као да је школа у природи. Према речима педагога школе Гордане Ставрић, број ученика је солидан, и радује податак да све више деце из Грачанице уписује њихову школу. Ставрић објашњава да је у септембру било 130 ученика, али и да се њих троје преселило са породицама у Доњу Гуштерицу. Додаје и да се настава одвија у две смене, и да су од ове школске године нижи разреди кренули са наставом у преподневном сатима. – Основну школу „Свети Сава” похађају деца из Сушице и Новог Бадовца, јер су нам та места најближа. У последње време приметно је велико интересовање родитеља из Грачанице да децу упишу у нашу школу и то нас радује. Има и случајева да деца из старијих разреда прелазе у нашу школу. Ми смо близу Грачанице и није проблем када је путовање у питању. Већ имамо сазнања да ће наредне школске године још деце из Грачанице уписати нашу школу. То је за нас успех, јер значи да је наш труд видљив и да смо на добром гласу. Ми са поносом истичемо да су наша деца из патријархалних породица, да су мирна, васпитана, послушна, вредна – казала нам је Ставрић. – Са децом ради стручан кадар и заиста су колеге посвећене деци, њиховом образовању, јер пре свега воле свој посао. Услови у којима школа ради су изванредни, јер школа је релативно нова и отворена је 1998. године. Нова школска година кренула је у реновираној школи, добили смо и нов инвентар. Свака учионица, где су нижи разреди, има пројектор и у њима може да се изводи дигитална настава. Опремили смо и кабинет за биологију и хемију, и у њему су сва потребна наставна средства из поменутих предмета. У плану је реновирање кабинета информатике и технике и технологије. Имамо још кабинет друштвених наука, кабинет фонетике, па се део наставе одвија и кабинетски. Имамо и спортску салу која је опремљена свим потребним спортским реквизитима. Ми смо задовољни, али о свему треба водити рачуна, одржавати, и увек може и више и боље – додала је Ставрић. Запослени у школи у Сушици посебно наглашавају да је најбитније да деца не трпе и да се сви труде да се наставно образовни процес одвија без већих проблема. Од протеривања из Приштине у школи у Сушици ради и средња Електротехничка школа „Михајло Пупин”. Сарадња ове две образовне институције је изузетна, јер да није тако тешко би опстали заједно протеклих безмало 26 година. Занимљиво за школу ‚‘Свети Сава‘‘ из Сушице јесте да од првој до осмог разреда имају по троје, четворо ђака из исте породице. – Има доста породица у Сушици и Бадовцу које имају по четворо и више деце и хвала Богу што је тако. Ове школске године, на пример, први резред је уписало 17 ученика што је више него солидан број. Министарство просвете сваке године организује акцију поделе бесплатних уџбеника за децу из социјално угрожених породица и за треће и свако наредно дете. До прошле године имали смо велики број деце из те социјалне категорије, али сада је тај број смањен што значи да су се родитељи у међувремену запослили. Када је у питању треће, четврто и свако наредно дете, тренутно имамо 40 ученика који остварују право на бесплатне уџбенике – рекла нам је Ставрић. Ученици ОШ „Свети Сава” учествују на свим такмичењима предвиђеним планом и програмом Министарства просвете Републике Србије и остварују одличне резултате, посебно када је у питању српски језик, али и спортске активности. На наше питање шта је то што би издвојила када је ова школа у питању у односу на друге, много веће школе, наша саговорница одговара: „Издвојила бих средину у којој се школа налази и патријархално васпитање наше деце. У таквим условима ми одлично сарађујемо са родитељима и сви смо усмерни ка томе да све то заједно негујемо и усмеравамо децу ка правим вредностима. Поносна сам што радим у овој школи и што сам део њиховог васпитања и образовања. Највећи део тог примерног понашања, односно васпитања деца носе из куће, а ми смо овде само да то надоградимо”. М.Чанковић

Подели на: