понедељак, 06. фебруара 2023. | 10:34
Најновије вести

Почела градња нове саобраћајнице Нови Београд-Сурчин

Радови на изградњи саобраћајнице Нови Београд-Сурчин, нове градске магистрале која ће повезати Београд са ауто-путем “Милош Велики”, почела је данас у присуству председника Александра Вучића. Председник је истакао да је посебно поносан на то што, како је рекао, није било године од 1945. у којој се се градило оволико путева и пруга као сада.

 

 

Александар Вучић је током обиласка градилишта рекао да ће се саобаћајницом Нови БеограђСурчин скратити излаз на ауто-пут “Милош Велики” за око 10 километара.

Вучић је напоменуо да је рок за изградњу саобраћајнице 18 месеци и затражио од представника кинеског извођача ЦЦЦЦ, ако могу, да убрзају реализацију и заврше посао мало раније.

Почетку радова присуствују и премијерка Ана Брнабић, министар грађевинарства Томислав Момировић, амбасадорка Кине Чен Бо, директор “Коридора Србије” Александар Антић, директор “Путева Србије” Зоран Дробњак, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић, и председник општине Нови Београд Александар Шапић.

Председник је у разговору са амбасадорком Чен Бо рекао да сутра планира да обиђу заједно радове и на деоници аутопута Прељина-Пожега.

Вучић: За месец дана почиње градња пута Јариње-Митровица
Председник Вучић најавио је да ће најдуже за месец дана кренути изградња пута Јариње – Косовска Митровица, за који је рекао да треба да буде огледало, а не да нас, како је рекао, буде срамота постојећих рупа.

Реч је о великој и веома важној деоници, паре су опредељене и биће од великог значаја за све метохијске и косовске Србе из Прилужја, Племетине и Бабиног моста, али и добар део људи из Грачанице, рекао је председник.

Одговарајући на питање новинара, Вучић је након присуствовања почетку изградње пута у Сурчину, рекао да ће током лета почети и градња Клиничког центра у Митровици и болница у Грачаници.

Вучић је, на питање зашто се са касни годину дана, да ли је завршена експропријација на целој траси и где је нестао крак ка улици Јурија Гагарина, одговорио да се у сваком већем пројекту понегде каснило, али да су неки завршавани пре времена.

“Оно што је мени најважније јесте чињеница да се никада није оволико градило. Не постоји година од 1945, а ни пре, да се оволико путева и пруга градило. Срећан сам што ће се то сигурно наћи у будућим уџбеницима”, навео је Вучић.

Истакао је да је експропријација завршена, али да има проблема са премештањем цеви, нагласио је и да постоји крак ка улици Јурија Гагарина и да је та петља нацртана на мапи.

“Налази се на крају Блока 45, где се спаја са Блоком 71 и 72. Неће ићи на Војвођанску улицу, већ преко поља, изаћи ће на врх Блока 45 према последњој станици трамваја”, детаљно је објаснио он.

Уверен је да ће извођачи радова завршити свој посао на време како би људи идуће године, када се буду враћали са мора, уштедели време повратка.

Истовремено је поручио кинеским извођачима да је за њега најважнији да пут Прељина-Пожега буде готов до Светог Николе. Захвалио је кинеским извођачима радова што трпе када касни експропријација.

Рекао је да деоница кошта 70 милиона евра, да се финансира из буџета Србије.

Вучић је истакао да ће грађани из блокова до Националног стадиона стизати за 10 минута.
“До праве лепотице која ће овде бити смештена, енергетски ефикасна, у дрвету”, додао је он.

Председник је најавио и да ће Батајничка петља бити отворена 7. априла.

Растерећење саобраћаја у граду и развојна шанса Сурчина
Амбасадорка Кине Чен Бо рекла је да у садашњим тешким тренуцима почетак изградње овог пута показује виталност економије Србије и виталност сарадње две земље.

“Ја сам уверена да ће кинеска компанија ЦРБЦ са својим искуством, високом технологијом и спремношћу заједно са својим српским партнерима успешно изградити ову деоницу, као и сваки други свој пројекат у Србији”, рекла је амбасадорка.

Председник општине Сурчин Стеван Суша истакао је да је ова саобраћајница тренутно најважнија инвестиција у тој београдској општини.

“Када томе додамо значајне радове на проширењу аеродрома и планирану изградњу Националног стадиона на два километра одавде, онда су све то показатељи шта ће од Сурчина у наредном периоду да буде”, рекао је Суша.

Он је додао да ће још важније бити то што ће уз тај пут настати велика пословна зона која ће са оном у Јакову захватати површину од око 850 хектара.

“Овај пут ће скратити значајно време путовања из Сурчина и оклоних насеља до центра Београда, допринеће растерећењу саобраћаја кроз Сурчин и самњити загађење”, навео је Суша.

Председник Општине Нови Београд Александар Шапић нагласио је значај будућег пута за саобраћајно растерећење центра Београда, Газеле и дела аутопута до аеродрома.

“Не заборавите да на Новом Београду живи око 300.000 људи, још 150.000 их дође ту на посао, и када крену да се враћају кући дође до потпуног колапса. Веома сам срећан што сам савременик времена у коме се Београд највише развија у својој модерној историји”, изјавио је Шапић.

Комерцијални уговор за деоницу Нови БеограђСурчин, чија је дужина 7,9 километара, потписан је са компанијом “Чајна комјуникејшнс констракшн компани” (ЦЦЦЦ), а његова вредност је 70,5 милиона евра.

Та деоница ауто-пута “Милош Велики” је грађевински веома захтевна, јер пролази кроз насељено подручје. Када ова деоница буде завршена, возачи ће моћи да се укључе из Војвођанске улице и Јурија Гагарина на Новом Београду.

Шта ће све бити изграђено на новој саобраћајници
Саобраћајница Нови БеограђСурчин има велики значај за становнике централног дела Београда, јер ће им омогућити да директно приступе ауто-путу “Милош Велики” уместо да као сада до њега долазе преко ауто-пута БеограђЗагреб.

Најављено је да ће уз трасу ове саобраћајнице бити изграђене бициклистичка и пешачка стаза.

Деоница Нови Београд – Сурчин представљаће део ауто-пута “Милош Велики” и функционалну везу са Градом Београдом. Ова деоница чини полазну деоницу ауто-пута од Београда до границе са Црном Гором и везу Београда са ауто-путем “Милош Велики”.

Градска магистрална саобраћајница Нови Београд – Сурчин пројектована је за брзину кретања возила од 80 километара на час.

Предвиђене су по три траке, разделни појас од пет метара, пешачцке стазе ширине по два метра и банкине. На траси ће бити три моста, један мост-канал и један надвожњак.

На самом почетку трасе градске магистралне саобраћајнице предвиђена су укључења из две улице на Новом Београду, а даље пут води кроз равницу ка првој петљи, односно чвору “Сурчин 1”, типа “полудетелине”. Крај ове деонице је код следеће “велике петље” у Сурчину, после које почиње ауто-пут “Милош Велики”.

Пројекат је урадио Саобраћајни институт ЦИП.

 

Подели на: