Приказано пет најновијих домаћих филмова

Завршен осамнаести Фестивал домаћег филма у Лепосавићу

Фестивал је почео , након одлагња од три дана због нових мера у борби против коронавируса, а завршен је пројекцијом филма Груди , редитељке Марије Перовић. Прве вечери приказан је филм ”Отаћ’ , Срдјана Голубовића, а исте вечери одржана је и промоција књиге Душана Весића, ”Бунт деце социјализма”.
Лепосавић, 13. . Новембра- Најбитније је, да је организатор Центар за културу ”Сава Дечанаћ’ у Лепосавићу обезбедио максималне услове поштовања дистанце медју учесницима Фестивала, како би се испоштовале мере заштите здравља у овој тешкој борби против коронавируса. Овогодишњи, осамнаести по реду Фестивал домаћег филма у Лепосавићу био је најнеобичнији од свих предходних, али ипак одржана је традиција ове значајне манифестације. Фестивал је затворио филм Груди, редитељке Марије Перовић, а у овој драми по жанру, учествовали су глумци Дубравка Дракић, Нада Шаргин, Марија Шкаричић, Војин Ћетковић, Мира Бањац, Педја Бјелац, Јелена Дјукић, Данило Лончаревић, Бранимир Поповић и Александар Дјурица. Радња филма ‘’Груди’’одвија се у Никшићу , на прослави двадесетпетогодишњице матуре И прати три другарице које се окупљају овим поводом. Како што то обично бива, то су сада зреле жене, са завидним животним искуством и свака са својим животним проблемима. Ликови су припадници средње класе , неостварени интелектуалци , али шармантни антијунаци свог доба , родитељи И они који још увек то желе да посатну. То је време , када се доста времено сабрало иза особе, а још се нада да неке ствари тек треба да отпочну у животу. Али, једна од кључних тема је здравствена ситуација, канцер дојке, па отуда И наслов филма’’ Груди’’. Тема приче је генерацијско гимназијско пријатељство , а драмски разлог је болест. Тако се скреће пажња на врлине И мане савременог друтва који одликује брз темпо живота , стресс који је окидач за многе болести, трка за афирмисањем , опстанак, пријатељство , генерацијски сукоб И жеља за бољим животом. Тема је тако свакидашња И позната свакоме од нас. Филм је посебно актуелана сада када смо сви додатно оптерећени свакодневном борбом да заштитимо здравље од корона вируса И борба са тим невидљивим непријатељем исцрпљује свакога од нас.
Ток Фестивала
Након одлагања од три дана, јер је отварање Фестивала планирано 7. новембра, означен је почетак овогодишњег Фестивала у нешто измењеним околностима. Није било касичног отварања Фестивала, већ је само означен почетак ове манифестације пројекцијом првог филма на програму Фестивала, а био је то филм ”Отаћ’ , Срдјана Голубовића. У Сали од четристо места сви посетиоци су се могли лепо распоредити , како би се испоштовале мере социјалне дистанце у затвореном простору. Радник у Информативној служби Дома културе у Лепосавићу Иван Вучковић, каже да се морамо прилагодјавати новонасталој ситуацији, али се радујемо што је ова филмаска манифестација ипак почела и што смо били у могућности да нашим суградјанима пружимо ужитак да присуствују најпре промоцији књиге Душана Весића, а потом и пројецији првог филма.
– Људи су се ужелели оваквих догадјаја, иако ове године нисмо имали праву церемонију отварања Фестивала, на коју смо научили нашу публику, у задњих седамнаст година. Биле су то пројекције филмова уз учешће протагониста и дружење са посетиоцима, али шодно овој ситуацији посетиоци ове године бар могу да уживају у правом угодјају филма у биоскопској атмосфери, каже Вучковић.
Цео програм почео је промоцијом књиге ”Бунт деце социјализма”, Душана Весића у галерији Дома културе, који су употпунили чланови локалном музичког бенда који су изводили најпознатије песме рок група бивше Југославије. Уз сентиментално подсећање на хитове Бијелог дугмета, Идола , Електричног оргазма, Пилота и других , уживали су посетиоци који се сећају тог времена, али и млади који воле рок и поп музику.
Како сам аутор каже, књига је настала као бунт на лицемерје које се тих седамдесетих и осамдесетих година накупило у друштву. Цела промоција одвијала се у виду дијалога Ивана Вучковића и аутора књиге, а и посетиоци могли су да поставе питање. Представјене су и остале књиге овог аутора, које се базирају на проблематици наше музичке сцене тога времена и њихових учесника.
Књигом ”Бунт деце социјализма ”, о првој генерацији бендова новог таласа , Душан Весић заокружује трилогију о најважнијим моментима југословенске рок културе. Ово је детаљна прича о једном времену , хроника писана карактеристичним Весићевским стилом , који Бранимир Штулић пореди са борхеовским , уз обиље занимљивих и мање познатих података, каже се у осврту на ову књигу.
Сам Весић је и учесник и посматрач тог времена и овековечио је кроз ову књигу тадашње прилике, такозваног новог таласа у нашој музици. Он прецизно, кроз своје сећање дочарава ту епоху , која је дубоко у њему и која се може рећи његов живот. Да је то тако говори и чињеница да су ово песме и бендови из тог времана , песме и музичке групе за сва времена. А сећамо их се и после четрдесет година, које су тако брзо прошле, закључили су посетиоци на овој промоцији. Али песме су остале да живе и млади двадесетогодишњаци знају њихове стихове, радо их певају. Аутор за њих каже,” ово је једноставна музика, која има јасну поруку.”
Другог дана Фестивала приказан је филм ”Мој јутарњи смех”, Марка Дордјевића, потом филм ”Асиметрија”, дебитантско остварење Меше Нешковића, и ”АС 25” у режији Милене Грујић.
Покровитељ Филмског фестивала домаћег филма у Лепосавићу, чија традиција од осамнаест година није прекинута, због епидемиолошке ситуације на радост публике и организатора, је Министарство културе Републике Србије. Како истичу организатори у Центру за културу ‘’Сава Дечанац’’ у Лепосавићу, добро је да Фестивал ипак одржан , а истичу жељу да се догодине видимо у бољој атмосфери и са новим филмовима. В.Вукојевић

Подели на: