Са КиМ излаже сликар Филип Ристић
СА ОТВАРАЊА 90. ЈЕСЕЊА ИЗЛОЖБА УЛУСА – ВАНРЕДНО СТАЊЕ У УП ЦВИЈЕТА ЗУЗОРИЋ У БЕОГРАДУ
Деведесета Јесења изложба УЛУС-а – Ванредно стање, отворена је у Уметничком павиљону Цвијета Зузорић и трајаће до 16. децембра. Своје радове изложило је око 50 ликовних стваралаца. Са Косова и Метохије на овој значајној изложби присутан је млади академски сликар Филип Риситћ који се представио делом – Иза маске. Само седам уметника је изабрано по позиву селектора, док су сви остали одабрани по конкурсу. Изложбу је конципирао Уметнички савет УЛУС-а, у сарадњи са историчарима уметности др Дејаном Сретеновићем и др Јеленом Стојановић. Ристић је изабран по конкурсу на који се јавио. Реализацију изложбе је подржало Министарство културе и информисања Републике Србије, Секретаријат за културу Града Београда и Гете Институт. Филип Ристић је за “Јединство” изјавио да је његов рад настао ван контекста, пре саме изложбе и да је веома задовољан што учествује на овој уметничкој манифестацију. Сам рад је само фрагмент једног концепта – Иза маске. Што се тиче самог ванредног стања као инспирације овај уметник напомиње да је на Косову и Метохији ванредно стање део редовног стања и да је то тако годинама. -Идеја је вишеслојна а уметничко дело мора бити ослобођено воље уметника да га створи, цитирао је Ристић Шопенхауера на отварању.
-Човечанство је Ковиђ19 дочекало неприпремљено и са неверицом, иако су епидемиолози годинама уназад упозоравали да је глобална пандемија, као последица немилосрдног пустошења планетарног екосистема, неизбежна. Када је неверица уступила место суочавању са страшним ударом реалног короне, људи су постали свесни тога да пролазе кроз ванредан моменат егзистенције, да је пандемија постала облик и садржај њиховог живота, а да је поредак регулисан животом уступио место поретку регулисаном смрћу, каже се, поред осталог у најави 90. Јесење излозбе УЛУС-а – ванредно стање коју потписују др Дејан Сретеновић и др Јелена Стојановић. -Опште је прихваћено да је пандемија оголела идеолошки оквир политичке, економске и социјалне инфраструктуре и погоршала структуралне проблеме, неједнакости и неправде које генерише глобално интегрисани капитализам. Такође је оголела чињеницу да се култура третира као „неесенцијална” делатност и зато је била међу првим секторима који су се нашли под ударом рестриктивних мера. Настала је културна пустош незабележена у новијој историји великих криза, осим оних садржаја и активности које су могле да се преоријентишу на телематски модус операције, кажу такође историчари уметности и креатори концепта Ванредно стање у УЛУС-у Сретеновић и Стојановић. Према програму Излозбе, поседњег дана у четвртак 16. децембра биће додељене награде и изведен перформанс Игора Зензеровића, Студија једног загрљаја, као и промоција каталога. С.Ђукић