Најновије вести

Богата туристичка понуда Косова и Метохије

СА 45. МЕЂУНАРОДНОГ САЈМА ТУРИЗМА У БЕОГРАДУ

 

Под слоганом “Доживи Косово и Метохију” првог дана сајма, на штанду Канцеларије за КиМ, представљен је богат програм локалних туристичких организација из Косовске Митровице, Зубиног Потока и Штрпца

На 45. Међународном Сајму туризма у Београду који траје од 22-25 фебруара под мотом „Авантура почиње овде“ у хали 4 на штанду Канцеларије за Косово и Метохију, под слоганом “Доживи Косово и Метохију” првог дана сајма представљен је богат програм локалних туристичких организација из Косовске Митровице, Зубиног Потока и Штрпца у циљу представљања културно-историјског наслеђа, традиције, гастрономске и туристичке понуде. На сајму су предстаљени: културно благо Косова и Метохије, производи и лепоте манастира Епархије рашко-призренске и косовско-метохијске, планински туризам, гастрономски специјалитети, квалитетна вина, привредни потенцијали и природна богатства покрајине.

Косовска Митровица отвореног срца
Туристичка организација из Косовске Митровице представила се својим промотивним филмом и виртуелном реалношћу уз помоћ које су посетиоци имали могућност да “доживе дух града”. Митровчани су промовисали и бројне културне манифестације које се одржавају у овом граду, међу којима је свакако једна од најзначајнијих и музички Џез&Блуз фестивал. Промоција туристичких потенцијала Косовске Митровице обогаћена је извођењем нумере “Мој град” уз пратњу градског хора , као и представљањем знаменитих места и историјата града. Председник Привременог органа општине Косовска Митровица Иван Запорожац је овом приликом позвао све да дођу у Косовску Митровицу да виде град љубави, град потенцијала, једину урбану средина која је остала Србима и рекао да „Косовска Митровциа пружа много, много нуди“ и да би волео да сви, и гости и посетиоци овог сајма могу да дођу да виде Косовску Митровицу и да виде колико је то град који може да пружи пажњу, град који може да рашири руке и да загрли све, да кроз град осете сву топлину Косова и Мeтеохије“.
Туристичка организација Зубин Поток је у оквиру презентације представила туристички потенцијал ове општине, а уприличен је наступ подмлатка и младих Културно-уметничког друштва „Мокра Гора“, уз презентацију и дегустацију домаћих производа Земљорадничке задруге „Зубин Поток“. О туристичким потенцијалима ове општине говорили Срђан Вучинић из Туристичке организације КиМ и Драгиша Мијачић руководилац ОутДоор Ин. На штанду Канцеларије за КиМ су своје производе и услуге представили и излагачи туристичке организације „Седеф”, „Колашин превоз” и ОутДоор Ин.
Током представаљљања туристичких потенцијала општине Штрпце на Међународном сајму туризма у Београду, председник општине Далибор Јевтић, уз позив свима да посете Сиринићку жупу, истакао је да долазак гостију на Косово нема само еконмски значај за српски народ, већ представља и вид подршке у тешким временима. “ Увек кажем да нам је посебно драго када нам долазе људи из централне Србије, као и остали туристи, не само што ће у економском смислу помоћи локално становништво, већ је нама посета свакога један вид подршке у овим тешким временима”, рекао је Јевтић.

Туристички изазовна Шар-планина
“Ми смо увек добри домаћини и сваког госта дочекамо искрено и срдачно. Мислим да је то најбољи повод да сви они који желе дођу и посете општину Штрпце, али и читаво Косово и Метохију, наше предивне манастире, све оно што је културно наслеђе. Да виде део наше традиције. Волим да посетим разна места, да одем у Хочу, која је прелепа и има нешто посебно, да одем у Високе Дечане који су „рај на земљи“ и имају посебну енергију. Користим сваку прилику па и ову да позовемо људе да проведу своје слободно време на Косову”, рекао је он и напоменуо да српски народ на Косову зна да цени сваку посету, пажњу и подршки и узвраћа топлим гостопримством и срдачним дочеком. Јевтић је истакао да постоји потреба за улагањем у туризам у односу на потенцијал који општина Штрпце поседује и изразио наду ће се то и реализовати уз подршку Србије. Он се овом приликом захвалио председнику Србије Александру Вучићу који је први посетио штанд Штрпца, пробао шарски сир и добио поклон. Захвалио се и директору Канцеларије за КиМ, Петру Петковићу и његовом тиму. Јевтић је изразио захвалност и за прилику да се говори и позитивним животим темама у времену када и нема много лепих вести са КиМ.
На крају првог дана сајма у склопу програма општине Штрпце уприличена је презентација традиционалних ручних радова и народне ношње са подручја Косова и Метохије, као и дегустација аутентичног и јединственог шарског сира, меда, воћних ракија, производа од малине и шумских плодова. На штанду Канцеларије за Косово и Метохију на 45. Међународном сајму туризма у Београду, друог, трећег и четвртог дана сајма представљају се општине Приштина, Косовско Поморавље (Гњилане, Витина, Косовска Каменица и Ново Брдо), Звечан и Лепосавић.
Пригодно отварање штанда Канцеларије за Косово и Метохију, одржава се данас у 13 сати. Сваког дана, у време трајања Сајма, на штанду Канцеларије за Косово и Метохију организована је и дегустација вина ораховачког виногорја, које ће представљати породичне винарије овог краја. Поред бројних садржаја у виду презентација туристичких дестинација Косова и Метохије, посетиоци на штанду Канцеларије за Косово и Метохију могу да уживају у богатом културно – уметничком програму и дегустацији домаћих производа и вина са Косова и Метохије.
Легенда:

Председник Вучић на 45. Међунароном Сајму туризма
На Београдском сајму 21. фебруара свечано је отворен 45. Међународни сајам туризма. Капије су за посетиоце отворене од четвртка 22. фебруара од 10 часова, а богат излагачки програм представиља преко 400 излагача из више од 27 земаља.
Председник РС Александар Вучић је приликом свечаног отварања 45. Међународног сајма туризма, дан преотварања сајма за посетиоце, изнео статистике податке Светске Туристичке Организација о успесима српског туризма.
„Србија је прошле године била прва дестинација у свету по стопи раста прихода од страних туриста са 79 одсто. Девизни прилив од туризма износио је рекордних 2,55 милијарди евра, што је за милијарду и 112 евра више него 2012. године. Прошле године имали смо 4,2 милиона долазака туриста и 12,4 милиона ноћења, што је више или двоструко више у односу на претходних десет година. Ове године имамо евидентирани раст долазака, за око три одсто, а број ноћења за 19 одсто у односу на исти период лане. Све то треба да значи да смо много тога урадили, а потребно је много више да радимо јер нисам задовољан брзином којом испоручујемо резултате. Много тога остало је пред нама – марина, пристаништа, плажа, бициклистичких и пешачких стаза, готово да ништа од те инфраструктуре још нисмо завршили. Још много путева и пруга, још много тога што је неопходно да урадимо на нашим аеродромима, не само у Београдском, већ и Нишком и Чачанско-Краљевачком. Број путника нам је на аеродрому Никола Тесла износио готово осам милиона и чак 2,5 пута је већи него 2012. године, када смо за целу годину имали 3,36 милиона путника. Је ли то довољно? Није и неће ни 10 милиона путника бити довољно. Наше амбиције су много веће. Имамо прелепу земљу. Нисмо је још ни себи и свом народу показали“ – рекао је председник Вучић.
У протеклој деценији у Србији је изграђено 126 хотела и сада их у Србији има 423.

Славица Ђукић

Подели на: