У клупама око 15.000 ђака
– Уколико ученик из било којег разлога не може да прати наставу на даљину, наставници су у обавези да им доставе штампани материјал – каже Иван Запорожац, руководилац Школске управе у Косовској Митровици
За 14.812 ученика, 102 основне и средње школе на Косови у Метохији, који наставу похађају по наставном плану Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, 24. јануара је почело друго полугодиште где се примењује први и други модел организације образовно- -васпитног рада. Иван Запорожац, руководилац Школске управе у Косовској Митровици, каже да ђаци од првог до четвртог разреда основних школа наставу похађају у учионицама, док старији основци и средњошколци часове прате по комбинованом моделу. За ђаке од првог до четвртог разреда примењује се први модел организације образовно васпитног рада – непосредно остваривање, док се други, комбиновани модел примењује за ученике од првог до осмог разреда, као и ђаке који су у средњим школама. У оним срединама где је слаб сигнал мобилног или кабловског оператера, па ученици нису у могућности да прате наставу, настоји се у сарадњи са оператерима и Школском управом да се тај проблем реши у складу са могућностима. Школе су према упутствима Републичког министарства просвете, науке и технолошког развоја у обавези да ученицима који из било којег разлога не могу да прате наставу на даљину, штампају материјале из наставно образовног програма и да их доставе ученицима. И у шест школа у општини Драгаш у Гори, за 476 ученика основних школа и 138 у средњој школи, почело је друго полугодиште. У последње време, школе у Драгашу, као и већина школа на целој територији Косова и Метохије су добиле компјутерску опрему која ће помоћи у потешкоћама реализације наставног плана и програма на даљину. У Јањеву код Грачанице ради основна школа са ученицима Хрватима по наставном плану и програму Србије а у више места Роми и Бошњаци такође похађају наставу на српском језику и школском систему Србије. На Косови и Метохији у 71 основној и 31 средњој школи, као и 14 предшколских установа настава се одвија по наставном плану и програму Републичког министарства просвете, а више од две деценије просветни радници и ђаци се суочавају са скученим школским простором, после насилног протеривања 1999. године. Тако, рецимо, у школској згради Средњошколског центра „Михаило ПетровићАлас” у северном делу Косовске Митровице наставу похађају и гимназијалци из митровичке Гимназије, али и средњошколци из школе која је до рата функционисала у Вучитрну, ту су и ђаци Техничке школе, али и академци Природно-математичког (ПМФ) и Правног факултета. Проблем са простором је и у срединама где су под истим кровом ђаци који уче по српском образовном систему и ученици који су под директним надзором Приштине, као и у срединама где се настава одвија у привременим школским објектима. У школским установама на Косову и Метохији које раде по наставном палну Републике Србије запослено је више од 4.000 наставника. З. Влашковић