Најновије вести

Вучић: Тестираћемо возила на највеће брзине у историји Србије

Председник Србије Александар Вучић присуствовао је церемонији спајања железничког колосека на деоници Стара Пазова-Нови Сад на вијадукту у плавном делу Дунава.

 

Први воз до краја октобра
Ово је друго лице Србије, друга земља, тврди Вучић.

Брнабићева најавила: Долази значајна ИТ компанија
“Све је другачије, ово све мења. Овде су људи заборавили како се користе возови, ово је невероватна лепота”, поручује председник.

Према његовим речима, тестирања пруге крећу ускоро, а почеће се од трасе БеограђБатајница. Имаћемо врхунске швајцарске возове, али и послужење у њима, додаје.

“Први дабл-декер стиже до краја октобра, а остали у фебруару. Све станице обнављамо, све су нове, то су скоро ненормалне промене”, рекао је.

“Људи се смеју кад чују да је ово боље него у Швајцарској, али то јесте боље него у Швајцарској. Ми се стидимо себе и својих успеха”, казао је Вучић.

Данас је, каже, стварно поносан што може презадовољан да каже велико “хвала” свим партнерима који су учествовали у изградњи.

“Срећан сам што ће људи моћи да бирају да ли ће се возити 200 или 120-130 километара на сат”, рекао је.

Пожелео је запосленима много превезених путника и робе, те казао да се приводи крају велики посао на најлепшем делу пруге од Београда до границе са Мађарском, а да ће за шест месеци грађани моћи да се возе комплетно новом брзом пругом од Београда до Новог Сада.

“За шест месеци да се заједно провозамо, Ваша екселенцијо, па да измеримо за колико можемо да стигнемо”, поручио је Вучић током свог обраћања.

Све ће, прецизирао је, бити готово до децембра, а онда преостаје тестирање возила на највеће брзине у историји Србије.

Додао је да је Србија од краља Милана, од 1878. када се непосредно кренуло у изградњу пруге, много изгубила и да је дошло време да се направе ствари које ће нас спојити са Европм, модерним светом.

Одговарајући на питања новинара, председник је казао да ће пругом возила саобраћати пет пута брже него у време краља Милана, те да му је жао што нико пре њих није покушао да изгради овакву пругу.

“Најлакше је онима, као и у време краља Милана, који говоре да нам није потребна железница, да нам нису потребне вакцине…”, сматра он.

Вучић је, након спајања колосека на тој деоници, рекао је да не само да је лепа природа, величанствен поглед на Дунав, већ су величанствени и сви објекти изграђени – галерија, вијадукт, тунел..

“То је нешто што немамо, нисмо ни сањали да ћемо да имамо у Србији. Обично се трудимо да пронађемо и кажемо несто лоше, јер је лакше критиковати, него говорити лепе ствари. Али, поносам сам што сам овде и што не могу ништа лоше кад кажем, већ само велико хвала РЖЂу, нашим руским пријатељима, руским и српским градитељима”, рекао је Вучић.

Посао државе Србије је, каже, да то плати, што и чини.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић оценио је да је вијадукт “највећи и најлепши у Европи”.

“Ја мислим да ће људи из целог региона да долазе овде само да се провозају од Београда до Новог Сада”, поручио је Момировић.

Подсетимо, раније током дана, уочи поменуте церемоније, Вучић у Чортановцима састао са представницима руске компаније РЖД Интернешнал. Састанак је окупио амбасадора Русије у Србији Александра Боцан-Харченка, генералног директора РЖЂа Олега Белозјорова, министра грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислава Момировића и председника Покрајинске владе Игора Мировића.

Пруга дуга више од 180 километара
Деоница Стара Пазова-Нови Сад део је нове брзе пруге БеограђБудимпешта.

Укупна вредност изградње пруге БеограђБудимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга кроз нашу земљу биће дуга око 184 километара.

Тај пројекат је договорен измеду Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине “Појас и пут”.

Уз то, председник Вучић данас је нагласио да је јако важно се пруга настави од Ваљева ка Косјерићу, Ужицу, Прибоју, Пријепољу…

“Јер Косјерић неће имати ауто-пут, а Косјерић мора да живи, неће ни Прибој имати ауто-пут”, појаснио је.

То значи, додаје, да ће се за мање од три сата стизати до Ужица.

“Тачно је да је пред нама велики посао”, рекао је он.

Предстоји још много успешне сарадње са РЖД
Генерални директор РЖЂа Олег Белозјоров изјавио је да сличан пројекат не постоји у читавом балканском региону.

“Заједно смо се кретали ка овом резултату. Ми један дан нисмо зауставили радове”, нагласио је и најавио да их у будућности чекају нови заједнички пројекти.

Председник Вучић потврдио је да предстоји још дуго година и много успешне сарадње са руским РЖД, који гради пругу од Старе Пазове до Новог Сада. На питање представника РЖД какви су планови даље сарадње и деловања, након завршетка рада на деоници Стара Пазова – Нови Сад, Вучић је указао да су кренули преговори око изградње јединственог диспечерског центра у Макишу.

Објаснио је да ће бити и посебно регионални диспечерски центри у Новом Саду, Београду, Нишу и Пожеги, чиме ће се увезати цео систем, гарантовати стопороцентна сигурност и руководити на најбољи нацицн пругом имајући увид у сваком тренутку у свака кретања.

Казао је да очекује да ће с тим у вези договор са РЖД бити ускоро постигнут. Такође је навео да је, у складу са кредитом од 230 милиона долара почело преговарање око пруге Ваљево-Врбница црногорска граница.

“Очекујемо потписивање уговора за 210 километара пруге кроз целу западну Србију. Потпис очекујемо до краја године”, објаснио је он.

Вучић је казао да очекује још много година посла и успешне сарадње са РЖД. Новинаре је позвао да погледају тунеле и вијадукте које је РЖД направио и виде како Србија данас другачије изгледа.

Амбасадор Русије у Србији Александар Боцан-Харченко казао је да је данашњи догађај историјски.

“Веома је важно и оно што је рекао министар Момировић, а то је да мештани виде напредак сваког дана”, рекао је амбасадор.

Истакао је да се пројекат “потпуно уклапа” у идеју развоја Србије и односа према Европи и Русији.

“Побољшање инфраструктуре је један од стубова унапређења регионалних односа”, тврди Боцан-Харченко.

Подели на: